Klacht/ Kwaliteit/ Privacy

Klachtenfolder_algemeen_comm_MT_231216_(1)

Klachtenformulier_P3NL-1

Privacystatement

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden
Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie

  1. Gegevens ggz-aanbieder
    Naam regiebehandelaar: M.Dijkstra
    BIG-registraties: 39912918425
    Overige kwalificaties: systeemtherapeut, EMDR practitioner, psychotraumatherapeut
    Basisopleiding: psychologie, GZ psycholoog
    Persoonlijk e-mailadres: marion@iuncti.nl
    AGB-code persoonlijk: 94010676
    Praktijk informatie 1
    Naam praktijk zoals bekend bij KVK: IUNCTI psychologie praktijk Woerden
    E-mailadres: marion@iuncti.nl
    KvK nummer: 52175804
    Website: www.iuncti.nl
    AGB-code praktijk: 94058694
  2. Biedt zorg aan in
    Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en
    specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid
    zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
    2a.
    Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
    de generalistische basis-ggz
    2b.
    Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
    Categorie A
  3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
    Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals
    aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
    3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
    patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de
    praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
    Patiënten kunnen met de volgende problematiek in mijn praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden,
    type klachten, behandelvorm):
  4. traumagerelateerde problematiek (PTSS), angsten (zoals
    paniekklachten, gegeneraliseerde angststoornissen), depressies (zoals eenmalig, recidiverend,
    postpartum depressie), fobische klachten (o.a. vliegangst, emetofobie). Behandelvormen: EMDR, IE,
    IMRS, NET, IPT, cognitieve gedragstherapie, systeemproblematiek, relatietherapie, EFT, AFT. De
    behandeling kan live, online of via ehealth.
    3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
    Depressie
    Angst
    Persoonlijkheid
  5. Samenstelling van de praktijk
    Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
    Indicerend regiebehandelaar 1
    Naam: m.dijkstra
    BIG-registratienummer: 39912918425
    Coördinerend regiebehandelaar 1
    Naam: m.dijkstra
    BIG-registratienummer: 39912918425
  6. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
    5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
    Huisartsenpraktijk(en)
    Collegapsychologen en -psychotherapeuten
    ggz-instellingen
    5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
    (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
    GZ psycholoog/ klinisch psycholoog mw T. Itkina BIG: 49065257025
    GZ psycholoog/klinisch psycholoog mw S. Huiskamp BIG: 59051414725
    GZ psycholoog/ psychotherapeut mw L. Martina, BIG: 59048595625 en 79048595616
    Altrecht.
    5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
    tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
    Intervisies en collegiaal contact op afspraak of afroep indien eerder nodig.
  7. Ook bestaat er een
    mogelijkheid tot intercollegiaal overleg bij Altrecht indien intensievere behandeling is geindiceerd.
    5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (
    huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
    Samenwerking met crisisdienst vindt plaats op basis van de individuele casus.De crisidienst is
    regionaal georganiseerd en valt onder Altrecht. https://www.altrecht.nl/zorgeenheid/acutepsychiatrie/
    De huisartsenpost bevindt zich in Leidsche Rijn
    https://www.primair-hap.nl/huisartsenposten/leidsche-rijn
    5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
    Nee, omdat: Samenwerken zal op basis van voorkomende casuistiek plaatsvinden. Verwijzing naar de
    crisisdienst gaat via de verwijzing van de huisarts.
    5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
    zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
    GZ psycholoog/ klinisch psycholoog mw T. Itkina BIG: 49065257025
    GZ psycholoog/klinisch psycholoog mw S. Huiskamp BIG: 59051414725
    GZ psycholoog/ psychotherapeut mw L. Martina, BIG: 59048595625 en 79048595616
    Altrecht.
    5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
    Altrecht: intervisie, interne opleiding en MDO’s
    Met de overige 3 vorm ik een intervisiegroep
  8. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
    Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
    Ja
    Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
    Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: www.iuncti.nl tarieven. https://iuncti.nl/?page_id=298
  9. Behandeltarieven:
    Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
    https://iuncti.nl/?page_id=298
  10. Kwaliteitswaarborg
    Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
    branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
    Intervisie
    Visitatie
    Bij- en nascholing
    Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
    De beroepscode van mijn beroepsvereniging
    Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
    http://www.lvvp.nl
  11. Klachten- en geschillenregeling
    Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
    bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
    Het postadres is: Klachtencommissie LVVP t.a.v.mr.N. van den Burg Postbus13086 3507 LB Utrecht
    Het e-mailadres is: klachtencommissie-lvvp@kbsadvocaten.nl
    Link naar website:
    https://www.lvvp.info/over-de-lvvp/lidmaatschap/klachtenregeling-voor-clienten
  12. Regeling bij vakantie en calamiteiten
    10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
    Naam vervangend behandelaar:
    Vervanging wordt in overleg geregeld indien de situatie dit noodzakelijk maakt. Dit wordt besproken
    met client. Er wordt besloten wat de beste optie voor client indien een vervangend
    consult nodig is.
    Client kan ten alle tijde terecht bij de HAP in Leidsche Rijn, indien de huisarts of POH-GGZ niet
    beschikbaar is.
    10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
    overlijden of andere calamiteiten:
    Ja
    II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk
    doorloopt
  13. Wachttijd voor intake en behandeling
    Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
    document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
    Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://iuncti.nl/?page_id=397
  14. Aanmelding en intake
    12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
    aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
    Bij IUNCTI doet de regiebehandelaar en praktijkhouder de aanmelding (mail/telefoon), intake,
    diagnostiek en behandeling indien het aanbod passend is bij de hulpvraag en doelstellingen
    van client.
    12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
    zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
    geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
    Ja
  15. Behandeling
    13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
    behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
    Ja
    13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
    afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
    tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
    Ja
    13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
    met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
    dat als volgt:
    Indien contact met direct betrokkenen wenselijk en geïndiceerd is dan volgt overleg met de cliënt.
    Indien cliënt toestemming geeft wordt er een toestemmingsformulier ingevuld en ondertekend door
    de client.
    13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
    (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
    Na de intakefase wordt er een behandelplan opgesteld met daarin een korte beschrijving van de
    problematiek, de diagnose, behandeldoelen en toe te passen methodiek. De behandeldoelen volgen
    de leidraad van de behandeling, deze wordt regelmatig geëvalueerd (na elke 5-6sessies). De
    gesprekken met cliënt worden regelmatig geëvalueerd, aan het einde van de sessie. De ROM
    vragenlijsten meten de voortgang van de behandeling. Deze wordt afgenomen bij aanvang en aan
    het einde van de behandeling. De ROM kan tevens in het midden van de behandeling worden
    ingezet. Aanvullende vragenlijsten worden bij de intake afgenomen en ingezet wanneer dit
    geïndiceerd en wenselijk is ter bevordering van het diagnostiek en behandelproces.
    13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
    medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
    standaardperiode hanteer ik hiervoor:
    Een periodieke evaluatie kan plaatsvinden na elke 5-6 sessies.Het behandelplan is het uitgangspunt
    van deze evaluaties.
    13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
    Embloom biedt vragenlijsten aan om de tevredenheid van clienten te meten, b.v.de CQI-GGZ-VZAMB
    consumer quality index ambulante zorg van het Trimbos Instituut. Deze vragenlijst wordt bij
    afronding behandeling ingezet.
  16. Afsluiting/nazorg
    14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
    behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
    Ja
    14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
    middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
    Ja
    14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
    informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
    resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
    Ja
  17. Omgang met patientgegevens
    15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
    behandeling betrokken professionals:
    Ja
    15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
    geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
    huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
    het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
    materiële controle):
    Ja
    15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
    zijn zorgverzekeraar/NZa:
    Ja
    III. Ondertekening
    Naam: M. Dijkstra
    Plaats: Woerden
    Datum: 25-12-2021
    Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
    handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
    naar waarheid heb ingevuld:
    Ja